angelina.blogg.se

Mitt liv, mina val, mina beslut.

Here we go!

Kategori: Dans

Nu kommer en rejäääl bildbomd här! En liten tillbakablick på mina senaste dansår. 
Har hunnit med rätt mycket saker som har med dans att göra faktiskt! Dock så har inte allt fångats på bild... men har lyckats hitta lite olika tillfällen iallafall! Sooo, here we go! 
 
Vi börjar med 2009
 
Lyckades sitta i spagat, stolt tjej.
 
Sydde upp min första F.L.O.W dräkt!
 
Tog ett SM-guld med formationen 
 
Blev uttagna till EM!!
 
Stretchade lite ba.
 
Mycket smink skare va :)))
 
Uppvärmning.
 
Dansade/firade/grillade lite på Djäkneberget.
 
Jag och Nelly tog hem vår första FÖRSTA plats!
 
Åkte till Slovakien för att tävla EM.
 
Tävlade mitt första EM och slutade på en artonde plats.
 
2010:
 
Började i en ny formation, tränade massa utomhus. 
 
Tränade även massa inomhus.
 
Stog på huvudet.
 
Sydde upp en ny pardräkt.
 
Gillade att stå på huvudet.
 
Nervösa tjejer på en tävling. (haha vilken blick du ger mig Nelly?)
 
En riktigt lyckad tävling. 1 plats.
 
Lyckliga tjejer. 
 
Uttryckte vår kärlek till vår förening.
 
Rodde hem ett SM-guld i formation.
 
Drog en kick.
 
Ytterligare en första plats med min Nelson.
 
Hade lite (läs mycket) smink.
 
Tävlade på Nordiska Mästerskapet.
 
Hoppade lite dödshopp på en megahög kulle.
 
Posade på en tävling.
 
Införskaffade lite blåmärken.
 
Blev uttagna till VM med formationen.
 
Så vi stack till Tjeckien.
 
Tidig sista "träning" på tävlingsdagen.
 
Nu snackar vi. (En aning bättre stämning va?)
 
Vi dansade.
 
Och vi dansade lite till. 
 
Och lite till.
 
Tills dansen tog slut.
 
Vidare till final.
 
I väntan på domarsiffror. 
 
Prisutdelning!
 
En andra plats!
 
Tillsammans med vinnarna från Polen.
 
...som det sedan visade sig blev diskade! Vår andra plats förvandlades till en FUCKING FÖRSTA PLATS! Vi är Världsmästare!
 
Firade ett lyckat VM med drinkar på hotellet.
 
2011:
 
Jag och Nelly körde på!
 
Gruppen bytte dräkter.
 
Klädde ut oss till påskkärringar på Dansskolemästerskapet.
 
Tog ett flummigt gruppfoto.
 
Fick mycket coachning.
 
Tävlingarna rullade på.
 
WoopWoop!
 
Hade dansuppvisning för skolan.
 
Pausunderhållning på en innebandymatch.
 
Gick vidare med gruppen.
 
Chillade i brygga.
 
Michael Jackson show.
 
Lekte låda och shufflade på scen. 
 
Stretch.
 
Sydde upp nya dräkter i paren.
 
Använde mycket smink även detta år.
 
Tog ett lite mer seriöst gruppfoto.
 
Och parfoto.
 
2012:
 
Hade stora frisyrer.
 
Dansuppvisning på Carlforsska.
 
Förvandlades till troll.
 
Tidiga och trötta morgonträningar.
 
Svettades med kärlek.
 
Fick ett fan som kopierade allt jag gjorde...
 
Bodde på ett välstädat hotellrum med en panda i.
 
Tog hem den bästa placeringen med gruppen (hittills).
 
Lekte trollkarl på scen med min parkompis!
 
Ett tappert försök.
 
Åkte runt såhär i hotellhissarna och skämdes.
 
Redo för tävling.
 
Tillbringade mycket tid i vår "sponsringslokal".
 
Ännu mer hår.
 
Dagen efter.
 
Uppträdde som troll och älva.
 
Dansade som Loreen på Cityfestivalen.
 
Träningshall under tävling. 
 
Sminket blev man aldrig av med.
 
Vidare på SM i pardisco. 
 
Tog själv hem en andra plats på Dansskolemästerskapet.
 
Svettades rätt kraftigt.
 
Hängde på tävlingar.
 
Öste som fan.
 
Med min bästa parkompis.
 
Med min bästa grupp.
 
OCH DÄR tog bilderna slut. Hur många orkade ta sig igenom alla? Ni som läser detta, ge er själv en klapp på axeln.
 
Ja men så har det alltså sett ut i stort sätt för min del. Kunde inte vart nöjdare med allt jag fått varit med om. Är otroligt tacksam och glad över mitt liv. Nu får vi helt enkelt vänta och se vad 2013 har att komma med! 
 
PEACE OUT ♥

Kommentarer


Kommentera inlägget här: