angelina.blogg.se

Mitt liv, mina val, mina beslut.

Dance baby dance

Kategori: Dans

Yes, gissa vad jag har gjort? Varit på Dansverkstan och haft träning!! Förvånade????
Idag var det iallafall riktigt roligt! Började med ett core-pass och sedan blev det en timmes disco! Sååå kul att bara få DANSA och inte behöva hålla några placeringar, linjer eller tänka på att vara EXAKT PÅ PRICKEN med allt. De flesta kanske inte förstår vad jag pratar om, men det har varit mycket träningar med gruppen, och tro mig, jag ÄLSKAR det, men det var så längesen jag bara fick dansa "själv" som vi gjorde idag. I gruppen är det viktigt att anpassa sig och hela tiden ha hjärnan påslagen eftersom vi är en grupp liksom, men idag hade vi bara en helt vanlig discolektion där allt vi gör är individuellt! 
 
Vi har även en ny tränare denna termin som är riktigt grym!! Alla tränare vi har på Dansverkstan är grymma, men det är alltid roligt med lite nytt! Alla tränare har ju sin egen stil och sitt eget sätt att lära ut på, och jag tror att denna termin med Jenny kommer bli svinrolig! Hoppas på mycket utveckling från min sida under dessa månader. 
 
Det enda som förstör i mitt liv just nu är min inflammerade rygg. Tycker inte om att klaga osv, men ibland måste man erkänna att man har ont så man kan göra någonting åt det och så småningom bli bättre. HATAR att hålla igen och inte kunna ge 110% på träningarna. Men om jag någonsin vill bli bra så måste jag "ta det lugnt". Ett uttryck som jag fullkomligt hatar. Mitt huvud vill mer än vad min kropp vill just nu. Annars brukar det kunna vara tvärtom. I mitt fall har det oftast varit så att det är huvudet som stoppar mig. Och det känns inte alls bra att ha det såhär. Blir helt galen! Jag ber till Gud att detta ska gå över inom en snar framtid, och då ska varken huvudet eller kroppen stoppa mig nå mer! 
 
NU --> SOVA

YOLO
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: