angelina.blogg.se

Mitt liv, mina val, mina beslut.

Gymnastik

Kategori: Allmänt

Igår på elitträningen så fick vi träna väldigt mycket handstående. Typ stå på händer och falla över i brygga, hjula med två händer/en hand osv. Det fick mig att sakna gymnastiken väldigt mycket! 

När jag var liten så gick jag nåt år i gymnastik, och det var en av de roligaste sakerna jag gjort i mitt liv. Tyvärr skulle mina tränare sluta och vi blev då flyttade till en ny grupp, på ett nytt ställe, med nya barn. Det var inte alls lika kul i den gruppen då det var mycket mer folk, mindre ålder på alla barn och lättare övningar. Så jag slutade. 
Idag kan jag inte längre göra en handvolt, som jag kunde då. Kan knappt stå i brygga en längre tid, och jag tycker det är så himla tråkigt! Så ledsen över att jag har tappat allt. Om jag kunde vrida tillbaks tiden till den punkten i mitt liv och göra om, så skulle jag nog aldrig ha slutat i gymnastik. Jag vet inte om jag hade tröttnat och slutat efter nåt år iallafall, men just nu känner jag att jag ångrar att jag slutade. Tråkig känsla... Tur att jag fortfarande har dansen kvar iaf!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: